Soursing instastoryfestival

Sourcing & supply chain

Eten is altijd onderdeel van een evenement. Om precies te zijn: het is ondenkbaar dat je slecht eten serveert omdat gasten en klanten dit nooit zullen vergeten. Ieder evenement is geschikt voor lekker eten, ongeacht bezoekers, gelegenheid of budget. Het gaat namelijk verder dan alleen het voeden van monden. Wat als we het merk kunnen versterken, de bezoekers kunnen prikkelen en bij kunnen dragen aan een onderscheidende ervaring? Als lekker eten de focus is en de doelgroep perfect bediend wordt; zullen mensen hun positieve ervaringen delen. We Design Food faciliteert dit proces van sourcing op alle vlakken, vindt efficiënte oplossingen en verbindt de klant met de juiste leverancier zodat het team zich kan focussen op het hoofddoel: de juiste beleving voor de juiste omgeving en een blije klant of gast.

#sourcing #netwerk #leveranciers #merkactivatie

Meer weten? Neem contact op!

Client: Tausch brand-sensations
What we did:
  • Koppelen van leveranciers
  • Unieke productie
  • Maatwerk in sourcing
  • Culinair project management
  • Personeelsmanagement
  • Instagram look & feel

Partner in merkactivatie

Het #instastoryfestival was een unieke productie voor duizenden gelukkige bezoekers en influencers. De samenwerking met opdrachtgever en merkactivatiebureau Tausch was uitstekend. Onze rol in deze opdracht was de ontwikkeling van culinair en creatief eten voor de bezoekers. Het moest prikkelen, opvallen en in alles de wauw!-factor aanspreken. Daarnaast waren we ook verantwoordelijk voor de uitvoer op de vloer en het aansturen van het 50-koppige Duitstalige personeel.

We hadden de taak om te voldoen aan de verwachtingen van een leidend en trendsettend Amerikaanse opdrachtgever, tijdens een evenement in Duitsland en gemanaged vanuit Nederland. Een meer dan grondige voorbereiding en procesbeheersing was dus essentieel.

Talenkennis

Een internationaal team vraagt om flexibiliteit en beheersing van de talen. We spraken Duits en Engels met het personeel op de vloer, Engels met de klant en Nederlands met de opdrachtgever. Geschreven communicatie en briefing ging in het Engels. Hier moet je naast begrijpelijke communicatie, ook professioneel overkomen.

We Design Food is niet bang om het woord te nemen of om op de voorgrond te treden. Het einddoel is het enige dat telt, en een excellente service is dan een voorwaarde.

Instastory Festival Soursing instastoryfestival

Inspirerend eten

Alle culinaire items op het #Instastoryfestival moesten er perfect uitzien. Kortom: Put your money where your mouth is! Elk item moest ervoor zorgen dat de ontvanger ermee op de foto wilde; tijd voor een selfie of een story! Een voorbeeld van wat we de Instastory festivalbezoekers serveerden: led suikerspinnen; door Hidde de Brabander gemaakte speciaal ontworpen Instagram emoticon macarons; eetbare bellenblaas; donuts in alle vormen en smaken; funky regenboog cocktails en tropisch gevulde verse halve kokosnoten. Dit menu was een resultaat van een intensief voorbereidingstraject met vele voorstellen. In het offertetraject zijn we losgegaan met bizarre creaties en hebben we vooral onderscheidend willen zijn in de koppeling van de doelgroep aan eten. Natuurlijk had Instagram zelf ook een idee, en met deze input als leidraad kwamen we tot een compacte keuze. Juist ons omvangrijke voorstel, waarbij we bij ieder item ook de praktische uitrol kenbaar maakten, maakte het proces tot een succes. Verwachtingsmanagement en creativiteit kunnen goed samengaan op deze manier. Samen met Tausch konden we dit proces beheersbaar houden, zonder af te doen aan de unieke insteek van het evenement.

Het evenement zelf was een aaneenschakeling van hoogtepunten. In een tijdsbestek van 5 uur werden de bezoekers gebombardeerd met funky activaties. Door dit korte tijdsbestek was een gedetailleerde planning essentieel waarbij de strategie van elke activiteit duidelijk moest zijn. We Design Food is de spil in dit culinaire evenement proces. Van het produceren van alle happen tot het personeel wat het eten serveert. Als iedereen klaar staat op het juiste moment en op de juiste plaats met perfect eten en een lach op het gezicht, kunnen we alleen maar trots zijn op dit staaltje teamwork.

Na een dergelijk evenement nemen we altijd de tijd om goed af te sluiten met het team en het glas te heffen. Een uniek en perfect verlopen evenement neerzetten geeft een kick, zeker op dit niveau met internationale spelers.

Want to know more? E-mail Louis Meisen